Elev til kontoruddannelsen med speciale i økonomi

Aalborg

Har du en interesse for økonomi og ønsker du faglig og personlig udvikling med en elevplads, der giver et solidt springbræt til din videre karriere? Har du mod på at blive en del af en vækstende virksomhed med drive og højt til loftet? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega i virksomhedens økonomiafdeling!

Hvilke udfordringer får du
Vi kan tilbyde en spændende elevplads i vores økonomiafdeling, som i dag består af 8 medarbejdere. Derudover vil du få et tæt samarbejde med vores HR-afdeling. Økonomiafdelingen administrerer både vores danske, grønlandske og færøske selskaber.

Du kan som udgangspunkt forvente, at du vil blive beskæftiget med følgende arbejdsopgaver i din elevtid:

  • Debitorer herunder fakturering, bogføring af indbetalinger og afstemninger
  • Kreditorer herunder bogføring, betalinger og afstemninger
  • Bankafstemninger
  • Kasseopgørelser
  • Afstemninger i forbindelse med månedsafslutning og års- afslutning
  • Udarbejdelse af 14. dagsløn til medarbejdere i Grønland, indberetning til skat samt afstemning af løn
  • Faste administrative og praktiske opgaver (post, opdækning i mødelokaler, bestilling af forbrugsvare til internt brug m.m.)
  • Ad hoc HR-opgaver
  • Diverse indtastnings- og øvrige ad hoc-opgaver (kopiering, indscanning, telefon m.m.)

 
Dine arbejdsopgaver, som økonomielev, vil selvfølgelig udvikle sig løbende i takt med, at din erfaring og dine kompetencer vokser.


Virksomheden tilbyder

Vores arbejdsplads er præget af et foranderligt miljø, hvor vi hele tiden skal være klar til at omstille os ud fra vores kunders forventninger, og det marked vi agerer i.

  • Uformel kultur som vi vægter højt.
  • Et arbejdsmiljø, hvor vi skaber resultater sammen.
  • En elevplads, hvor du har mulighed for at arbejde med alle dele af et bogholderi
  • En virksomhed i vækst med udviklingsmuligheder og spændende arbejdsopgaver.

Dine kompetencer
Du har stor interesse for regnskab, økonomi og løn, og har lyst til at være en del af en virksomhed i vækst med de givne udfordringer og spændende arbejdsopgaver. Du vil fra dag ét indgå som en del af teamet, og det er derfor væsentligt, at du kan bevare overblikket i pressede situationer og har en god evne til at arbejde både selvstændigt og sammen med andre.

Uddannelsesmæssigt må du gerne have afsluttet HHX, HG eller anden uddannelse på tilsvarende niveau.

  • Du er struktureret, vedholdende og yder gerne lidt ekstra for at få opgaven løst.
  • Du er ansvarlig, energisk og initiativrig, og tager gerne ansvar for egen læring.
  • Du trives med at arbejde i et uformelt arbejdsmiljø med kontakt på tværs af organisationen.
  • Du har erfaring med at benytte Microsoft Office programmer, og har måske allerede stiftet bekendtskab med økonomisystemet Microsoft Dynamics AX.
  • Du er serviceminded og forsøger altid at se muligheder i det du beskæftiger dig med.
  • Du har en positiv tilgang til dine omgivelser og evner at skabe gode relationer på tværs af alle niveauer.


Om virksomheden
Arctic Group A/S er specialiseret samhandelspartner for offentlige og private virksomheder på vore primære markeder i Grønland, Island og på Færøerne. Gennem salgsselskabet Arctic Import A/S rådgiver og leverer vi kolonialvarer til købmænd, restauranter og skibe samt et bredt sortiment af dagligvarer og udvalgsvarer til offentlige og private virksomheder.

Arctic Import er en stærk familieejet virksomhed. Nordatlanten er vores hjemmebane og hverdagen her er vores passion. Takket være vores mangeårige tilstedeværelse i Nordatlanten kender vi markederne bedre end de fleste, og vi er stolte af vores nordatlantiske arv.


Ansøgning
Har du lyst til at skabe dig en fremtid hos Arctic Group A/S, så send din ansøgning vedlagt CV via nedenstående link allerede nu eller senest den 20. august 2021.
Start den 1. oktober 2021

Send ansøgning

 

Kontakt

Tlf. 9632 1901